Essay on the true art of playing keyboard instruments

Por: Bach, Carl Philipp Emanuel., 1714-1788 | Mitchel, William J. [traductor]
Tipo de material: libro Libro - Colección General Editor: New York : W. W. Norton & Co., 1949Edición: 1 edición.Descripción: 449 páginas : ilustraciones, formas musicales y fotografías a blanco y negro.ISBN: 0393097161.Otro título: Ensayo sobre el verdadero arte de tocar instrumentos de teclado.Materia(s): COMPOSICION (MUSICA) -- INSTRUMENTOS MUSICALES -- INSTRUMENTACION Y ORQUESTACION -- MUSICA ORQUESTAL | INSTRUMENTOS MUSICALES -- INSTRUMENTOS DE TECLA -- PIANO | PIANISTAS -- PIANO -- INSTRUMENTOS DE TECLA
Contenidos:
Preface. Introduction. Part One. Foreword to part one. introduction to part one. Chapter One. Fingering.
Chapter Two. Embellishments. General. The Appoggiatura. The Trill. The Turn. The Mordent. The Compound Appoggiatura. The Slide. The Snap. The elaboration of fermate.
Chapter Three. Performance
Part Two. Foreword to part two. Introduction to part two Chapter four. Intervals and their signatures
Chapter five. Thorough bass the triad (1). The triad (ii). The chord of the sixth (1). The chord of the sixth (11). The diminished triad. The augmented triad. The six-four chord (1). The six-four chord (11). The four-three chord (1). The four-three chord (11). The six-five chord (1). The six-five chord (11). The chord of the second. The chord of the second. The five-two chord. The five-four-two chord. The three-two chord. The chord of the seventh (1). The chord of the seventh (ii). The seven-six chord. The seven-four chord. The chord of the major seventh (1). The chord of the major seventh (11). The chord of the ninth (1). The chord of the ninth. The nine-six chord. The nine-four chord. The nine-seven chord. The five-four chord.
Chapter Six. Accompaniment. The Unison. On-part For The Left Hand. The Organ Point. Appoggiaturas. Syncopated Notes. The Dotted Compound Appoggiatura. The Dotted Slide. Performance. Closing Cadences. The Fermata. Some Refinements Of Accompaniment. Imitation. Some Precautions Of Accompaniment. The Need For Figured Basses. Passing Tones. Chords That Precede Their Bass Notes. The Recitative. Changing Notes. Bass Themes.
Chapter seven. Improvisation. The free fantasia
Etiquetas de esta biblioteca: No hay etiquetas de esta biblioteca para este título. Ingresar para agregar etiquetas.
    Valoración media: 0.0 (0 votos)
Tipo de ítem Ubicación actual Colección Signatura Copia número Estado Fecha de vencimiento Código de barras
Libro General Libro General Centro de Información y Consulta
Estantería cerrada
Colección General MT-224-B118 (Navegar estantería) Ej. 1 Disponible 011370
Navegando Centro de Información y Consulta Estantes, Código de colección: Colección General Cerrar el navegador de estanterías
ML160, G76h, 2001 Ubicación: REFERENCIA A History of Western of Music / MT224, B12e, 1949 Ubicación: REFERENCIA Essay on the true art of playing keyboard instruments B-108-T39 Textos filosóficos de selectividad / MT58, G73f, 1979 Ubicación: REFERENCIA Form in tonal music : MT6, R64t, 1984 Ubicación: REFERENCIA Teaching Approaches in Music Theory : An Overview of Pedagogical Philosophies /

Incluye referencias bibliográficas (páginas 446-449)

Preface. Introduction.
Part One. Foreword to part one. introduction to part one.
Chapter One. Fingering.

Chapter Two. Embellishments. General. The Appoggiatura. The Trill. The Turn. The Mordent. The Compound Appoggiatura. The Slide. The Snap. The elaboration of fermate.

Chapter Three. Performance

Part Two. Foreword to part two. Introduction to part two
Chapter four. Intervals and their signatures

Chapter five. Thorough bass the triad (1). The triad (ii). The chord of the sixth (1). The chord of the sixth (11). The diminished triad. The augmented triad. The six-four chord (1). The six-four chord (11). The four-three chord (1). The four-three chord (11). The six-five chord (1). The six-five chord (11). The chord of the second. The chord of the second. The five-two chord. The five-four-two chord. The three-two chord. The chord of the seventh (1). The chord of the seventh (ii). The seven-six chord. The seven-four chord. The chord of the major seventh (1). The chord of the major seventh (11). The chord of the ninth (1). The chord of the ninth. The nine-six chord. The nine-four chord. The nine-seven chord. The five-four chord.

Chapter Six. Accompaniment. The Unison. On-part For The Left Hand. The Organ Point. Appoggiaturas. Syncopated Notes. The Dotted Compound Appoggiatura. The Dotted Slide. Performance. Closing Cadences. The Fermata. Some Refinements Of Accompaniment. Imitation. Some Precautions Of Accompaniment. The Need For Figured Basses. Passing Tones. Chords That Precede Their Bass Notes. The Recitative. Changing Notes. Bass Themes.

Chapter seven. Improvisation. The free fantasia

La primera traducción completa al inglés del libro de instrucciones de CPE Bach, que incorpora todas las modificaciones, adiciones y notas al pie de página de Bach en el texto principal. Las incorporaciones se identifican en las notas del editor.

No hay comentarios en este titulo.

para colocar un comentario.

Haga clic en una imagen para verla en el visor de imágenes

Últimas Adquisiciones

  • Revistas
    Institucionales
  • Repositorio
    Institucional
  • Recursos
    Electrónicos
Fundación Universitaria
Juan N. Corpas
Personería Jurídica: Resolución 2105 03/29/1974
Institución Universitaria Vigilada MinEducación
Sede Principal:
Carrera 111 No. 159 A 61 (Av. Corpas Km. 3 Suba)
PBX: 662 2222 | Telefax: 681 5612
info@juanncorpas.edu.co | Bogotá, Colombia.