Workbook for the musician's guide to theory and analysis

Por: Clendinning, Jane Piper. | Marvin, Elizabeth West., 1955 - | Reynolds, Benjamin. [jefe de producción] | Botwinik, David. [composición y ambientación musical]
Tipo de material: libro Libro - Colección General Editor: New York ; London : W.W. Norton & Company, ©2011Edición: 2 edición / Teacher's edition.Descripción: 510 páginas : ilustraciones, gráficas y música a blanco y negro.ISBN: 9780393931334.Otro título: Cuaderno de trabajo para la guía del músico sobre teoría y análisis [Traducción del catalogador].Materia(s): TEORIA MUSICAL -- MUSICA Y DISCIPLINAS RELACIONADAS -- ENSEÑANZA | EDUCACION ARTISTICA -- MUSICA - ENSEÑANZA | MUSICA - TEORIA -- MEDIA Y RITMO -- ANALISIS Y APRECIACION
Contenidos:
Elements of music.
Diatonic harmony and tonicization.
Chromatic Harmony and Form.
The twentieth century and beyond.
Etiquetas de esta biblioteca: No hay etiquetas de esta biblioteca para este título. Ingresar para agregar etiquetas.
    Valoración media: 0.0 (0 votos)
Tipo de ítem Ubicación actual Colección Signatura Copia número Estado Fecha de vencimiento Código de barras
Libro General Libro General Centro de Información y Consulta
Estantería cerrada
Colección General MT-6-C627 (Navegar estantería) Ej. 1 Disponible 011458

Contiene . créditos e índice de ejemplos musicales

Part 1. Elements of music. Pitch and pitch class. Simple meter. Pitch collections, scales, and Major keys. Compound meters. Minor keys and the diatonic modes. Intervals. Triads. Seventh Chords. Connecting intervals in note.to-note- counterpoint. Melodic and rhythmic embellishment in two-voice composition

Part 2. Diatonic harmony and tonicization. Soprano and bass lines in Eighteenth-century style. The basic phrase un SABT style. Dominant sevenths, the predominant area, and melody harmonization. Expanding the tonic and dominant areas. Diatonic harmonies and root progressions. Embellishing tones in four voices. The vii°6m vii°7, viiø7, and other voice-leading chords.Phrase structure and motivic analysis. Diatonic sequences. Secondary dominants and leading-tone chords to V.Tonicizing scale degrees other than.

Part 3. Chromatic Harmony and Form. Modulation to closely related keys. Binary and ternary forms. Invention. fugue and other contrapuntal genres. Modal mixture. The neapolitan sixth and augmented-sixth chords. Vocal forms. Popular music. Chromatic Harmony and voice-leading. Chromatic modulation. Variation and rondo. Sonata and related forms.

Part 4. The twentieth century and beyond. Modes, Scales and sets. Music Analysis with sets. Sets and sets classes. Ordered segments and serialism. Twelve-tone rows and the row matrix. New ways to organize rhythm, meter, and duration. New ways to articulate musical form. Recent Trends.

The study of music theory is not a spectator sport. To learn musical elements and how to analyze them requires action - personal engagement with pieces. This workbook is designed to accompany The musician's guide to theory and analysis, providing hands-on, minds-engaged assignments for students to complete outside of class or for use in class, as the teacher chooses.

No hay comentarios en este titulo.

para colocar un comentario.

Haga clic en una imagen para verla en el visor de imágenes

Últimas Adquisiciones

  • Revistas
    Institucionales
  • Repositorio
    Institucional
  • Recursos
    Electrónicos
Fundación Universitaria
Juan N. Corpas
Personería Jurídica: Resolución 2105 03/29/1974
Institución Universitaria Vigilada MinEducación
Sede Principal:
Carrera 111 No. 159 A 61 (Av. Corpas Km. 3 Suba)
PBX: 662 2222 | Telefax: 681 5612
info@juanncorpas.edu.co | Bogotá, Colombia.