000 -CABECERA |
Campo de control de longitud fija |
03835cam a2200313 a 4500 |
001 - NÚMERO DE CONTROL |
Campo de control |
000640 |
003 - IDENTIFICADOR DE NÚMERO DE CONTROL |
Campo de control |
DB-CORPAS MUSICA |
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN |
Campo de control |
20240301021558.0 |
008 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FIJA--INFORMACIÓN GENERAL |
Campo de control de longitud fija |
770711s2010 us 000 0 eng d |
020 ## - ISBN (INTERNATIONAL STANDARD BOOK NUMBER) |
ISBN |
9780195384857 |
040 ## - FUENTE DE CATALOGACIÓN |
Agencia de catalogación original |
CO-BoFUJC |
041 ## - CÓDIGO DE IDIOMA |
Código de idioma para texto, pista de sonido o título separado |
Inglés |
043 ## - CÓDIGO DE ÁREA GEOGRÁFICA |
Código de área geográfica |
USA |
050 ## - SIGNATURA TOPOGRÁFICA DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO |
Número de clasificación |
ML197 |
Número de documento/Ítem |
T12m |
100 1# - ENCABEZAMIENTO PRINCIPAL--NOMBRE PERSONAL |
Nombre de persona |
Taruskin, Richard |
9 (RLIN) |
1667 |
Fechas asociadas con el nombre |
1945 |
245 00 - TÍTULO PROPIAMENTE DICHO |
Título |
Music in the late twentieth century / |
Mención de responsabilidad, etc. |
Richard Taruskin |
250 ## - MENCIÓN DE EDICIÓN |
Mención de edición |
1 edición |
260 ## - PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, ETC (PIE DE IMPRENTA) |
Lugar de publicación, distribución, etc. |
New York : |
Nombre del editor, distribuidor, etc. |
Oxford University Press, |
Fecha de publicación, distribución, etc. |
2010. |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA |
Extensión |
586 páginas : |
Otros detalles físicos |
ilustraciones a blanco y negro, fotografías y partituras |
490 0# - MENCIÓN DE SERIE |
Mención de serie |
The Oxford History of Western Music. Vol 5, Late twentieh century |
500 ## - NOTA GENERAL |
Nota general |
Contiene: créditos de arte, índice y lectura adicional |
520 ## - RESUMEN, ETC. |
Nota de sumario, etc. |
Starting from scratch. A new age. Cold War. Denunciation and Contrition. Breaking Ranks.Zero Hour. Polarization. Darmstadt. Fixations. “Total Serialism”. Disquieting Questions. Disquieting Answers. Solace in Ritual. Poster Boy. Indeterminacy. Means and Ends. Whose Liberation?. Ne Plus Ultra (Going as Far as You can Go). Purification and its Discontents. Permission. Music and Politics Revisted. Internalized Conflict. Conflicts Denied. New Notations. Preserving the Sacrosanct. The Apex. Conversions. “Mainstream” Dodecaphony. The Grand Prize. The Path to the New/Old Music. Requiem for a Heavyweight. Academicism, American Style. An Integrated Musical Time/Space. Full Realization. Another Cold War. Logical Positivism. The New Patronage and its Fruits. Elites and Their Discontents. Life Within the Enclave. But Can You Hear It?. Ultimate Realization or Reductio Ad Absurdum?. The Third Revolution. Tape. .An Old Dream. Come True. Generating Synthetic Sounds. A Maximalist Out of Season. “Real” Vs. “Pure”. The New Technology Spreads. The Big Science Phase. A Happy Ending. Big Questions Reopened. Reciprocity. Renaissance or Co-optation?. Standoff (I). History or Society?. Some Facts and Figures. A Modern Hero. Social Themes and Leitmotives. Allegory (But of What?). Exotic/Erotic. To Serve By Challenging. Standoff (II). Explain Nothing. From Populism to Problem Solving: an American Career. Theory: The Time Screen. Practice: The First Quartet. Reception. A Wholly Disinterested Art?. At the Pinnacle. The Sixties. What were They?. The Music of Youth. The British “Invasion”. Defection. Rock ‘N’ Roll becomes Rock. Fusion. Integration without Prejudice?. Radical Chic. A Harmonious Avant-Garde?. New Sites of Innovation. Legendary Beginnings. Music as Spiritual Discipline. A Contradiction in Terms?. “Classical” Minimalism. Secrets of Structure. “All Music is Folk Music”. A Postmodernist Masterwork?. “Crossover”: Who's on Top?. Disco at the Met. Americanization. Closing the Spiritual Circle. After Everything. Post Modernism?. Its Beginnings for Music. A Parenthesis on Collage. Collage as Theater. Apostasy. Esthetics of Pastiche. Accessibility. Cognitive Constraints?. Where to Go from Here?. One Proposal. The End of Soviet Music. Polystylistics. Millennium's End. Grand Old Men. Terminal Complexity. “Big Science” Eclipsed. Twentieth-Century “Orality”. Hobo Origins. Imaginary Folklore. A Feminine Redoubt. Music and Computers. The Elite Phase. Spectralism. “Then Along Came Midi!”. First Fruits. Modernists in Postmodernist Clothing?. A Glimpse of the Future?. Back to Nature?. Paying the Piper, Calling the Tune. .A New Topicality. A New Spirituality. |
650 #0 - ASIENTO SECUNDARIO DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
9 (RLIN) |
1217 |
Fuente del encabezamiento o término |
Unesco |
Nombre de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
MUSICA CLASICA |
Subdivisión de forma |
ANALISIS |
Subdivisión general |
COMPOSITORES |
-- |
INTERPRETES |
Subdivisión geográfica |
SIGLO XX |
650 ## - ASIENTO SECUNDARIO DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Fuente del encabezamiento o término |
Rilm |
Nombre de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
HISTORIA Y CRITICA |
9 (RLIN) |
175 |
Subdivisión de forma |
MUSICA OCCIDENTAL |
Subdivisión general |
MUSICOLOGIA |
650 #0 - ASIENTO SECUNDARIO DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Nombre de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
MUSICOLOGIA |
Subdivisión de forma |
FORMA MUSICAL |
Subdivisión general |
TEORIA |
9 (RLIN) |
738 |
942 0# - ELEMENTOS KOHA |
Fuente de clasificación o esquema de ordenación en estanterías |
|
Koha tipo de item |
Libro General |
Parte de Clasificación |
ML197-T12m-2010 |
945 0# - PROCESAMIENTO LOCAL |
Código del digitador |
PNL |
AAAA-MM-DD - Fecha de ingreso o modificacion |
2021-07-28 |